Oglądasz wiadomości znalezione dla zapytania: tarcze hamulcowe tylnie





Temat: Coś nie tak z hamulcami?
Witam,

od razu przyznaję, że jestem kompletnym laikiem, więc mój opis może
zabrzmieć niezbyt profesjonalnie. Samochód to Mazda 626 1994 1.8
benzyna. Niecały miesiąc temu miałem zmienione klocki hamulcowe, tylne
tarcze hamulcowe plus wymianę płynu hamulcowego. Wczoraj podczas jazdy,
przy hamowaniu zaczęła świecić mi się kontrolka, która po chwili
zapaliła się już na stałe. Niedługo potem ze zdziwieniem zauważyłem, że
prędkościomierz przestał funkcjonować. Do domu miałem już niedaleko,
więc stwierdziłem, że spróbuję powoli i spokojnie dojechać. Podczas
dalszej jazdy, przy niskiej prędkości i używaniu hamulca słychać było
dziwny dźwięk, jak gdyby coś o coś szorowało, tak przynajmniej brzmiało
to dla mnie. Odniosłem też wrażenie, że coś dziwnego dzieje się z
kierownicą, stała się jakby sztywniejsza a jednocześnie zaczęła latać i
szarpać przy niedużych nawet nierównościach drogi. Po dojechaniu do celu
jedyne co byłem w stanie sprawdzić to poziom płynu hamulcowego, który
okazał się być odrobinę poniżej minimum.  Dzisiaj rano przeparkowywałem
auto i stwierdziłem, że prędkościomierz działa, ale nadal słychać dziwne
odgłosy, jak gdyby szorowania. Oczywiście w najbliższym możliwym czasie,
tzn. jutro uzupełnię płyn i sprawdzę czy to coś zmieniło, poza tym mam
zamiar jechać do mechanika, ale będę bardzo wdzięczny za wszelkie uwagi
z waszej strony.

Pozdrawiam,
Piotr







Temat: Toyota Supra 3000 Turbo z Targą sprzedam
cena oczywiście 13 000 zł
sorry za pomyłkę.
sprzedaję tylko z powodu chęci zakupu innego samochodu, tamten gościo trzyma
dla mnie do środy czwartku, w innym wypadku bym jej nie sprzedawał.


Sprzedam Toyotę Supra
silnik: 3000 z Turbiną (250 KM)
        benzyna + gaz
skrzynia: 5 biegów
zdejmowany dach (targa)
wyposarzenie:
    el. szyby i lusterka
    centralny zamek
    immobilajzer
    klimatyzacja
    ABS
    alu felgi
    tempomat
    wyzieraczki tył przód
    spryskiwacz tył, przód światła
    chłodzone przednie i tylne tarcze hamulcowe
rocznik 1990
pełna książka serwisowa os nowości
stan techniczny:
silnik, skrzynia, turbina, zawieszenie idealne
nowe tarcze hamulcowe
wymagane naprawy:
trzeba bedzie niedługo wymienić tłumik i klocki przód
ew. podmalować parę odprysków
cena 13 0000 zł
ale cena aktualna tylko do środy
(z żalem ale ze względu na zakup innego samochodu)
tel. 693289223








Temat: 13 000 zł -Toyota Supra 3000 Turbo z Targą sprzedam
Sprzedam Toyotę Supra
silnik: 3000 z Turbiną (250 KM)
        benzyna + gaz
skrzynia: 5 biegów
zdejmowany dach (targa)
wyposarzenie:
    el. szyby i lusterka
    centralny zamek
    immobilajzer
    klimatyzacja
    ABS
    alu felgi
    tempomat
    wyzieraczki tył przód
    spryskiwacz tył, przód światła
    chłodzone przednie i tylne tarcze hamulcowe
rocznik 1990
pełna książka serwisowa os nowości
stan techniczny:
silnik, skrzynia, turbina, zawieszenie idealne
nowe tarcze hamulcowe
wymagane naprawy:
trzeba bedzie niedługo wymienić tłumik i klocki przód
ew. podmalować parę odprysków
cena 13 0000 zł
ale cena aktualna tylko do środy
(z żalem ale ze względu na zakup innego samochodu)
tel. 693289223




Temat: Amortyzatory - z czym to sie je?


Jeśli chodzi o drogę hamowania, to rzeczywiście nie jest najlepiej. Ja
przynajmniej czuję, że auto nawet niezbyt rozpędzone strasznie długo się
toczy zanim się zatrzyma :( Crap... Niestety nie mam możliwości
obejrzenia tego "z boku". Niedlugo bede "u mechaniorów" to powiem, zeby
obejrzeli amorki, czy nie ciekną...


Jesli droga hamowania wydaje Ci sie dluga to sprawdz czy nie masz zanadto
zuzytych przednich tarcz hamulcowych. Jesli tak to tylnie kola moga slabo
hamowac i droga hamowania sie znacznie wydluza.





Temat: AlfaRomeo Giulietta


Wie ktos cos na temat tego auta? Interesuja mnie szczegolnie osiagi,
silnik
2000 ccm DOHC...


Prawdopodobnie to ten sam silnik co w GTV 2.0,
dwa walki rozrzadu, dwa gazniki, 140KM.
Auto wazy ok. 1200-1400 kg wiec mozna sie
spodziewac niezlych osiagow. GTV jezdzi (pod
warunkiem ze jest w dobrym stanie) 200 km/h.
Tradycyjny naped: tylny, skrzynia przy tylnym
moscie, tylne tarcze hamulcowe przy moscie.

Jacek.





Temat: Wymiana tarcz hamulcowych - po ilu km????
Witam


Pojechalem ostatnio na przeglad Suzuki Swifta po 50.000km. W ASO okazalo
sie, ze musze wymienic klocki i tarcze hamulcowe. ASO uznalo, ze starcie
tarcz hamulcowych przy 50.000km jest normalnym zuzyciem i nie podlega
gwarancji. Zaplacilem 1415zl. Poprzednia wymiana klockow byla przy
przebiegu 23.500 km. Mam w zwiazku z tym do Was pytanie. Po jakim
przebiegu wymienia sie tarcze w innych samochodach ??


Najtansze wloskie tarcze do Forda Taunusa (a on lubu zuzywac tarcze i klocki
bo troche wazy, a tylne hamulce ma bebnowe) wytrzymuja okolo 70000km, wiec
cos jest u Ciebie chyba nie tak.

Pozdro, Marcin





Temat: Czy kałuża może wygiąć tarczę hamulcową ???
Witam,

Mam pytanie do ekspertów:

Trzy miesiące temu wymieniałem tarcze i klocki tylne, dwa miesiace temu taki
sam komplet przedni. Wszystko w autoryzowanym serwisie, autko rocznik 2003.
Po tych operacjach przy hamowaniu w okolicach 70km/h zacząłem odczuwać
wibracje kierownicy. Początkowo założyłem że wszystko jest nowe i musi sie
dotrzeć, niestety minęły dwa miesiące i zjawisko pozostało.

Wczoraj odwiedzilem serwis, gdzie stwierdzono ze obie przednie tarcze
hamulcowe biją ponad dopuszczalne normy i nalezy je wymienić (przetaczania
producent nie zaleca). Na moje pytanie dlaczego nowe tarcze są krzywe
usłyszalem odpowiedź, ze najprawdopodobniej wjechałem w kałużę i nastapiło
gwałtowne wyziębienie rozgrzenych tarcz co spowodowało ich odkształcenie. W
związku z powyższym koszt wymiany tarcz muszę pokryć osobiście, ponieważ ich
uszkodzenie jest skutkiem normalnej eksploatacji pojazdu.

Pytanie: czy serwis ma rację ?
Bo po tym co usłyszałem już nie wiem, czy zeby co 3 miesiace nie wymieniac
tarcz hamulcowych za niemal 1000zł mam nie używać hamulców zeby ich nie
rozgrzewać, czy po prostu w mokre dni jeździć tramwajem ? :-)

Będę wdzięczny za Wasze opinie, czy komuś zdarzyło się coś podobnego ?

pozdrawiam
Mariusz z krzywymi tarczami





Temat: Polonez - hamulce- Pomocy!!!!!!!!
Ostatnio postanowilem ze odnowie sobie chamulce, co by nikomu przypadkiem
nie zagarzazowac na plecach:O).
Mam jeszcze starego typu z tarczami z tylu. Zakupilem komplecik nowych
klockow
do przodu i do tylu firmy lukas. Zakupilem nowe tarcze, wezyki gumowe do
zaciskow.
Zabralem sie do pracy i.....
1- przod jest ok jak nowy ale....
2- tyl do bani kompletnie, tylnie hamulce trzymaja sie jakbym mial reczny
zaciagniety.
ale od poczatku :
Zaczelo sie od tego ze niedam rady zciagnac prawej tylnej tarczy, wszystkie
zchodzily bez problemow a tej nawet mlotek nie pomogl!!!
Pytanie: Czy ktos zna jakis dobry srodek penetrujacy takie zardzewiale
spieczone cos?
W-40 nic niedal. W desperacji zastanawialem sie czy nie urzyc mlota 5
kilowego.(jeszcze nie urzylem)
Musialem z tylu narazie zostawic stare tarcze.

zalozylem nowe klocki i chce jechac i ........ auto wogole sie nie zbiera
hamuje ok ale cos
nie ciagnie ... wychodze cos mi smierdzi dotykam kol z tylu gorace wniosek
tloki nie cofaja sie.

Jeszcze raz rozebralem tylnie hamulce rozebralem tloczki wypolerowalem
wymienilem uszczelki nasmarowalem specjalnym niemieckim smarem do hamolcow i
chodzilo ladnie
tloczki cofaly sie w zasadzie bez problemu w palcach . Zalozylem to wszysko
odpowietrzyem hamulce i jade na probe ... cos mi nie ciagnie to auto
przelecialem tak ze dwa kilosy wysiadam a z prawego tylnego kola mi sie dymi
jak z ogniska i rece mi opadly.
(Tylne hamulce trzymaja jakbym reczny mial zaciagniety)

Czy ktos ma jakis pomysl???????

Blagam o pomoc kazdy pomysl sie liczy!!!!!!
Z gory dzieki

Tomek





Temat: Tarcze hamulcowe gładkie czy z rowkami i otworami
Witam

Przymierzam się do zakupu nowych tarcz i zastanawiam się czy ma sens zakup
tarcz z rowkami i otworami. Przednie tarcze mam wentylowane a tylnie nie.
Do tej pory raz wymieniałem już raz wszystkie tarcze ale na głądkie i dość
szybko tylnie tarcze się pokrzywiły. Toczyłem wszystkie i w tej chwili mają
minimalną grubość.
Czy faktycznie skuteczność hamulców poprawia się na tarczach z rowkami, czy
jest mniejsza szansa że tarcze się pokrzywią?
Czy to prawda że klocki znacznie szybciej się złóżywają na tarczach z
rowkami?

Pozdrawiam





Temat: Prośba o pomoc - problem po wymianie elementów ukałdu hamulcowego VOLVO V70
Z hamulcami nie było przed wymiana żadnych problemów, ale ponieważ klocki
już były zużyte oraz tylnie tarcze kwalifikowały się do wymiany
zdecydowałem się je wymienić (czyli wymienione zostały wszystkie klocki oraz
tylnie tarcze). Przy okazji chciałem aby wymieniony został płyn hamulcowy
(obecny był wymieniany około 1.5r temu - 15tys temu).
Po odbiorze samochodu od mechanika okazało się że pedał hamulca opada do
samej podłogi, występuje efekt pompowania (po kilku wciśnięciach pedał robi
się twardy i idzie do góry) i samochód prawie nie hamuje. Wróciłem zaraz do
mechanika a ten z kolei odpowietrzył układ hamulcowy. Po tym jest trochę
lepiej, ale nadal:

- pedał opada dość nisko, łapie mniej więcej w połowie  ale naciskając
mocniej opada prawie do podłogi i nie ma mocnego, sprawnego hamowania
- przy wciśnięciu pedału słychać świst powietrza
- po szybkim wciskaniu i puszczaniu pedału hamulca nadal pdał robi się
twardy i zaraz potem opada miękko...

Co i jak mogli zepsuć???

Przed wizytą u mechanika hamulce działały idealnie, hamowanie rozpoczynało
się po delikatnym dotknięciu pedału, a po minimalnie  mocniejszym samochód
wręcz stawał dęba (trudno było mi się do tego przyzwyczaić  że hamowanie
mocne było jeszcze zanim pedał wciśnięty został do połowy położenia )

Miki





Temat: hamulce tarcze co mozna jeszcze
Korektor jakis, szersze opony na tyl, lepsze tarcze z przodu?
Zeczywiscie, tak jak masz jest niedobrze, ale w Garbie hamulce tylne sa duzo
wazniejsze niz w "normalnym" :) samochodzie. Przod jest bardzo lekki, i przy
wzmocnieniu przednich hamulcow doprowadzi sie do tego, ze beda sie szybko
blokowaly a samochod badzie zwalnial bardzo powoli. Dlatego trzeba z tym
uwazac. Zwlasza jak z tylu sa szersze opony. Z tylu mozna wsadzic hamulce od
typ 3, pokombinowac z wiekszymi cylinderkami albo kupic tarcze. To ostatnie
najlepsze i oczywiscie najdrozsze.




Temat: Czy kałuża może wygiąć tarczę hamulcową ???


Witam,

Mam pytanie do ekspertów:

Trzy miesiące temu wymieniałem tarcze i klocki tylne, dwa miesiace temu taki
sam komplet przedni. Wszystko w autoryzowanym serwisie, autko rocznik 2003.
Po tych operacjach przy hamowaniu w okolicach 70km/h zacząłem odczuwać
wibracje kierownicy. Początkowo założyłem że wszystko jest nowe i musi sie
dotrzeć, niestety minęły dwa miesiące i zjawisko pozostało.

Wczoraj odwiedzilem serwis, gdzie stwierdzono ze obie przednie tarcze
hamulcowe biją ponad dopuszczalne normy i nalezy je wymienić (przetaczania
producent nie zaleca). Na moje pytanie dlaczego nowe tarcze są krzywe
usłyszalem odpowiedź, ze najprawdopodobniej wjechałem w kałużę i nastapiło


hehehe
czyzby peugeot??? jaja sa z tymi nowymi samochodami tarcze sie wyginaja
normalnie jaja.
pozdrawiam
PS
Moze trzeba zalozyc jakis brembo zeby mozna bylo po deszczu pomykac.





Temat: czy ma sens wymiana tarcz bez zmiany klockow?


tego sie wlasnie obawialem :-(
jest jeszcze jedna rzecz nad ktora sie zastanawiam. czy wymieniac tylko
przednie tarcze, tylko tylne czy wszystkie 4 (no i klocki oczywiscie).
tylne
tarcze sa duzo bardziej 'zjechane' niz przednie. auto ma 4WS. nie wiem za
bardzo jak dziala ten system, ale na zdrowy rozum, tylne kola rowniez sa
jakos powiazane z ukladem kierowniczym. a skoro przednie byly juz
przetaczane, to moze teraz tylne sa odpowiedzialne za drgania?


Czy ty czasem nie masz Preludy? Dla świetego spokoju doprowadziłbym do
porzadku cały układ hamulcowy. W końcu bezpieczeństwo jest najwazniejsze.

Pozdrawiam





Temat: hamulce tarcze co mozna jeszcze


Korektor jakis, szersze opony na tyl, lepsze tarcze z przodu?
Zeczywiscie, tak jak masz jest niedobrze, ale w Garbie hamulce tylne sa
duzo
wazniejsze niz w "normalnym" :) samochodzie. Przod jest bardzo lekki, i
przy
wzmocnieniu przednich hamulcow doprowadzi sie do tego, ze beda sie szybko
blokowaly a samochod badzie zwalnial bardzo powoli. Dlatego trzeba z tym
uwazac. Zwlasza jak z tylu sa szersze opony. Z tylu mozna wsadzic hamulce
od
typ 3, pokombinowac z wiekszymi cylinderkami albo kupic tarcze. To
ostatnie
najlepsze i oczywiscie najdrozsze.


Od typu 3 mogą być problemy ze zdobyciem większych bębnów ... cą wielkości
przednich w 1303 ...
Wiem bo sam przerabiałem Typ 3 na bębny od garba z tyłu ...

Pozdrawiam CD.





Temat: eclipse RS - hamulce


porazka). nie o tym jednak chcialem pisac... przezylem szok, jak
zobaczylem
tylne hamulce... nie wentylowane tarcze, nie tarcze a... bebny. i to ma
byc
sportowy samochod? ja uwazalem takie rozwiazanie za lamerskie w agili, ale
widze,ze mitsu jest jeszcze sprytniejsze....


Do tego siedzi tam silnik Chryslera (z Neona). Pelna porazka. Po rozpoczeciu
montazu tego silnika Eclipse od razu wskoczyl do pierwszej dziesiatki
najbardziej awaryjnych samochodow w USA. Wersje z japonskimi silnikami
trzymaly sie daleko na szrym koncu. Ten model zastapil stara wersje 1.8
90KM. Do tego dodaj, ze samochody na rynek amerykanski maja z natury rzeczy
nedzne hamulce (jak na europejskie predkosci podrozowania) i wszystko jasne.

Andy





Temat: eclipse RS - hamulce


znajduje sie rozrzad.


Pewnie w Gen1. W Gen2 trudno bylo sie dopatrzyc jakiegokolwiek sensu.


| tylne hamulce... nie wentylowane tarcze, nie tarcze a... bebny. i to ma
byc
| sportowy samochod? ja uwazalem takie rozwiazanie za lamerskie w agili,
ale
| widze,ze mitsu jest jeszcze sprytniejsze....


Od kiedy Eclipse RS jest autem sportowym? Nawet GS to smiech. Ciezkie to jak
cholera a koni ledwo ledwo. Moim zdaniem tylko GSX jest niezly (ale tez
wymaga troche przerobek i jest stanowczo za ciezki).


Przy 150KM ten uklad wystarczy.


Mam nadzieje. Ale nawet te lepsze tarczowe hamulce w GSX sa fatalne. Majac
do wyboru Eclipse RS i Civica EX nawet bym sie nie zastanawial.





Temat: Hamulce tarczowe z tyly, czy mozna zamontowac?
Czesc !!
Male pytanko, moze bardziej teoretyczne,
Czy mozna wymienic tylne hamulce bebnowe
na tarczowe ? I co sie wiaze z taka wymiana
I czy sa firmy ktore takie cos robia ??
I drugie pytanko z tej serii :
Czy mozna sobie powiekszyc srednice tarczy
hamulcow przednich ??

Pozdrawiam
   Maciek





Temat: Hamulce tarczowe z tyly, czy mozna zamontowac?


Czesc !!
Male pytanko, moze bardziej teoretyczne,
Czy mozna wymienic tylne hamulce bebnowe
na tarczowe ? I co sie wiaze z taka wymiana
I czy sa firmy ktore takie cos robia ??
I drugie pytanko z tej serii :
Czy mozna sobie powiekszyc srednice tarczy
hamulcow przednich ??


Na wszystkie powyzsze pytania odpowiedz brzmi tak.
W wyczynie jest to na tzw. porzadku dziennym.

Na co dzien to chyba wszakze bez sensu.
Koszt raczej duzy.





Temat: Hamulce tarczowe z tyly, czy mozna zamontowac?

bodek schrieb:


Czesc !!
Male pytanko, moze bardziej teoretyczne,
Czy mozna wymienic tylne hamulce bebnowe
na tarczowe ? I co sie wiaze z taka wymiana
I czy sa firmy ktore takie cos robia ??
I drugie pytanko z tej serii :
Czy mozna sobie powiekszyc srednice tarczy
hamulcow przednich ??


Lepiej zastosowac porzadne klocki do przodu ...
podobno jest jeden polski producent ktoremu
sie udalo zrobic cos porzadnego ... Tomex C
tyl hamuje jakies 15% calosci , nie ma sensu w tym grzebac ..

Pawel

Pozdrawiam
   Maciek






Temat: Hamulce tarczowe z tyly, czy mozna zamontowac?


Czesc !!
Male pytanko, moze bardziej teoretyczne,
Czy mozna wymienic tylne hamulce bebnowe
na tarczowe ?


Tak np. przekładka z jakiegoś mocniejszego modelu
danej marki.


I drugie pytanko z tej serii :
Czy mozna sobie powiekszyc srednice tarczy
hamulcow przednich ??


Ale dobrze będzie jak zaciski też będą "wieksze" i na dodatek
wielotłoczkowe.

A co za auto chcesz modyfikować ?





Temat: eclipse RS - hamulce
ostatnio widzialem takie tjunmasterskie autko w warsztacie... wygladalo
nieszczesliwie (bynajmniej nie z powodu wypadku, tylko defaultowo ten
samochod jest po prostu cukierkowy... a ten garb na masce to juz pelna
porazka). nie o tym jednak chcialem pisac... przezylem szok, jak zobaczylem
tylne hamulce... nie wentylowane tarcze, nie tarcze a... bebny. i to ma byc
sportowy samochod? ja uwazalem takie rozwiazanie za lamerskie w agili, ale
widze,ze mitsu jest jeszcze sprytniejsze....

pzdr
juby





Temat: Dudnienie przy lekkim hamowaniu.
Witam
Mialem podobna sytuacje w reno lagunie, przyczyna byly gleboko skorodowane
tylne tarcze hamulcowe, zwlaszcza od wewnetrznej strony. Auto stalo na
parkingu jakies 2 miesiace i stad ta korozja. W moim przypadku pomogla
wymiana tarcz i jest OK
Pzdr




Temat: Klocki hamulcowe
Witam

Moja madzia od paru dni jękliliwymi odgłosami z okolic koła domaga się
nowych klocków ( w sumie dziwne, jeżdżę w miarę spokojnie a nowe klocki -
NieMamPojęcieJakie ytrzymały coś koło 15 tys kkm, dodam że tarcze były
przetaczane). Postanowiłem podarowac sobie odrobinę luksusu i zafundować
madzianie klocki z wyższej półki. Mój wybór (a jakiż mógłby być inny dla
"czytacza" tej grupy) padł na klocki ferrodo.
Teraz moje pytanie, nie zamierzam - przynajmniej na razie, zmieniać tarcz,
zacisków, tylko same klocki, czy w związku z tym jest celowe pakowanie
lepisiejszych , czy pozostać przy jakichś zwykłych tyle ze markowych?, czy
po założeniu ferrodo nie zaczną mi się szybciej zużywac tarcze i czy w ogóle
powinienem odczuć zmianę?
Nurtuje mnie jeszcze jedno. Madzia ma cztery tarcze hamulcowe ale z tyłu
klocki praktycznie wcale się nie zużywają, po ostrzejszych hamowaniach (np.
jazda po górach Chorowacji) przednie felgi były całe czarne od pyłu z
klocków, tylnie prawie  czyste. Wiem, wiem, przy hamowaniu pracują głównie
przednie, ale czy nie ma tu jakiejś regulacji rozkładu siły hamowania? np
przednie 40% tylnie 60%? (proszę o wyrozumiałość jeżeli bzdury piszę) bo jak
tak dalej pójdzie to przednie będę wymieniał 3-4 razy częściej niż tylnie





Temat: jak poprawic hamulce


Na wstepie przepraszam za lamerskie okreslenia.
Na przegladzei  rejestracyjnym wyszlo mi ze przod blokuje rolki przy
wartosci 1.17 ,a tyl nie blokuje ich wcale (max wartosc byla 0,8).


Jakie to auto!!!!!!?????


1) Czy mozna "podciagnac" troche tylne hamulce aby lepiej hamowac (z
wieksza sila?)


Nierównomierne dzialanie samoregulacji luzów szczek hamulcowych.
A. rozebrac i sprawdzic stan dzwigni i sprezyn
B. wyregulowac równomiernosc pracy hamulca postojowego (z wnetrza przy
dzwigni sruby regulacyjne)


2) Czy mozna wymienic bez najmniejszej szkody tarcze na wentylowane?


To zalezy od marki i modelu. Np. w niektórych VW mozliwe.


3) czy mozna zwiekszyc skutecznosc hamowania ?


Tak - najprosciej zakladajec "miekie" klocki hamulcowe i zmniejszajac jalowy
skok szczek hamulcowych na tylnej osi.


Jak to wszystko zrobic (w warsztatach chca abym konkretnie im powiedzal
: wyminic to  a to podciagnac o X obrotów).


Zmienic warsztaty.

Nara - Jaco

Tomasz






Temat: Hamulce - skutecznosc ?
Jak w temacie, a raczej jak zalezy skutecznosc hamulcow (hamowania) od
obciazenia samochodu ?

Zazwyczaj jezdze sam samochodem, ewentualnie z dziewczyna. Wczoraj zdazylo
mi sie wiezc wiecej zywego towaru - ok. 250kg + bagaze no i kurcze mialem
wrazenie, ze samochod nie hamuje - tylko sobie płynie i płynie :(  Nawet po
wcisnieciu do oporu pedalu nie dochodzilo do zablokowania kol.

Co zrobic z tym fantem ? Tarcze i klocki z przodu sa nowe (SBS), odnosnie
tylu niestety nie wiem w jakim jest stanie (bebny). Zaciski z przodu sa po
konserwacji.

Gdy jade sam, to po wcisnieciu hamulca do oporu, bez najmniejeszego problemu
blokuja sie kola (wlacza sie ABS). Po wylaczeniu ABSu, samochod przy ostrym
hamowaniu jedzie rowno, czyli raczej wszystkie zaciski, itp. pracuja
dobrze..

Czy tak juz jest przy wiekszym obciazeniu ? :(

Tomek

PS. Czy plyn hamulcowy moze miec tutaj jakis wplyw na skutecznosc ?
PS2. Kupujac klocki hamulcowe spotkalem sie z okresleniem "twarde" i
"miekkie". O co tutaj chodzi (kupilem niby "twarde") ?
PS3. Czy tylne hamulce maja duzy udzial w hamowaniu pojazdu ? I jak sie
objawia zuzycie okladzin, ewentualnie bebna ?





Temat: Co sprawdzić/wymienić po 50tyś km? Punto 1.2 Active 8v.


| Przy takim przebiegu to należałoby już po raz drugi wymienić  klocki
| hamulcowe, a moze i czas już będzie wymienić tarcze? - trzeba zmierzyć
| ich grubość. Ja tarcze zmienialem przy 65 tyś, a klocki pierwszy raz przy
| 30 tyś. Sprawdzić trzeba też tylne hamulce bębnowe. Przy 60 tyś trzeba
| wymienić pasek i rolki rozrządu wg instrukcji obslugi, ale na to masz
| jeszcze czas. :)

Chciałbym być Twoim mechanikiem, nie wiedziałbym co z pieniędzmi robić. :)
To w Punto są takie słabe klocki i tarcze?
Jeżdżę raczej dość dynamicznie i raczej większymi autami i klocki
wymieniam po ok. 50tys. a tarcze to pewnie po 200. Ostatnio w Espace
wymieniłem klocki po 70tys. Chyba że jazda tylko po mieście, to szybciej
się zużyją.
Pasek też przeważnie w każdym aucie wymienia się po ok. 100tys.

Moim zdaniem autor posta powinien pojechać do mechanika i niech sprawdzą,
co jest zużyte i co trzeba wymienić. Dodatkowo można zajrzeć do instrukcji
obsługi.

Andrzej Romańczuk
www.romanserwis.pl
Fiat Ducato 14 2.8DS


Instrukcję czytałem, na samochodach się nie znam nie tak jak większość
Polaków :-), nie eksploatuję auta nadmiernie i raczej dbam o nie.
Chciałem się dowiedzieć co sprawdzić ew. wymienić ponadstandardowo.
Z mechanikami to bywa różnie, czasami chcą wymianiać coś co nie musi
być jeszcze wymienione dlatego przed zjawieniem się w serwisie
zasięgam rady na grupie.

W każdym razie dziękuję za pomoc grupowiczom,
Marcin





Temat: hamulce toyota


Mam mały problem Toyota yaris po wymianie klocków hamulcowych i tarcz mam
dziwne objawy przy wolnej jezdzie i delikatnym hamowaniu słysze jakieś
dziwne chrobotanie stukanie z jednej strony przy mocniejszym nacisnieciu
hamulca dzwiek znika. Przy szybkiej jezdzie objawy nie występują wogóle...
Macie jakieś pomysły


U mnie było tak:
Po wymianie tarcz i klocków 1000 metrów po wyjeździe od mechanika czuję, że
coś nie tak.
Sprawdziłem, że koła są niedokręcone, więc dokręciłem. Pomyślałem, ze
zapomnieli.
Za parę dni jakieś stuki - wykluczyłem odkręcone koło, bo przecież dopiero
co dokręcałem.
Tak jak u Ciebie przy hamowaniu stuki nikły.
Ale ogólnie z kazdym kilometrem się nasilały.
Okazało się, że faktycznie odkręcało się koło, a powodem była fuszerka
mechaników, którzy tarcze przykręcili takimi śrubami, że wystawały ich łby -
a nie powinny. Kiedy łby śrub wyrobiły dołki w przylgni alufelgi - koło
łapało luz i zaczynało się odkręcać.
Taki trop, choć pewnie to nie to. Część aut/felg nie wymaga schowanch łbów,
u mnie akurat przednie koła wymagają a tylne nie, bo łby chowają się w
dołkach felgi.
BTW warsztat z dobrą renomą, polecany nie raz i na tej grupie dla aut na
"f".





Temat: zuzyte tarcze ?
Czesc!

Sprawdzcie, czy tylne hamulce pracuja wlasciwie. Jesli z tylu jest za mala
sila hamujaca to przod bedzie sie przegzewal momentalnie.

pozdrawiam


Witajcie

Tesc ostatnio zaczal narzekac ze grzeja mu sie hamulce
Rozebralismy kola i co - ano nic nie widac
brak tarcia przy obracaniu kolem (klocki tarcza)
zaciski i tloczki ok
a jednak tarcze sie mocno grzeja nawet przy lagodnych hamowaniach podczas
krotkiej jazdy
(babel na palcu :))
wzroslo tez zuzycie paliwa wiec chyba cos jednak jest nie tak.
Ale co ?
A swoja droga - przy bebnach okladziny cofaja sprzezyny
a co cofa klocki po hamowaniu ?
czy tarcza spelnia taka funkcje ? - moze poprostu jest juz zuzyta (70kkm)
choc na "oko" wyglada ok.

--
Pozdrawiam
Waldek






Temat: Co sprawdzić/wymienić po 50tyś km? Punto 1.2 Active 8v.


Przy takim przebiegu to należałoby już po raz drugi wymienić  klocki
hamulcowe, a moze i czas już będzie wymienić tarcze? - trzeba zmierzyć
ich grubość. Ja tarcze zmienialem przy 65 tyś, a klocki pierwszy raz
przy 30 tyś. Sprawdzić trzeba też tylne hamulce bębnowe. Przy 60 tyś
trzeba wymienić pasek i rolki rozrządu wg instrukcji obslugi, ale na to
masz jeszcze czas. :)


Chciałbym być Twoim mechanikiem, nie wiedziałbym co z pieniędzmi robić. :)
To w Punto są takie słabe klocki i tarcze?
Jeżdżę raczej dość dynamicznie i raczej większymi autami i klocki
wymieniam po ok. 50tys. a tarcze to pewnie po 200. Ostatnio w Espace
wymieniłem klocki po 70tys. Chyba że jazda tylko po mieście, to szybciej
się zużyją.
Pasek też przeważnie w każdym aucie wymienia się po ok. 100tys.

Moim zdaniem autor posta powinien pojechać do mechanika i niech
sprawdzą, co jest zużyte i co trzeba wymienić. Dodatkowo można zajrzeć
do instrukcji obsługi.

Andrzej Romańczuk
www.romanserwis.pl
Fiat Ducato 14 2.8DS





Temat: SC 1.1


Wymienilem na nowei co sie okazalo, jeden z nich byl poprostu owalny.
Pedal
hamulca podczas hamowania pulsowal tak, ze az bylo to wyraznie czuc na
nodze. Dodatkowo szarpalo podczas hamowania. No i bardzo grzal sie ten
jeden
uszkodzony beben.


jesli sie grzeje, tzn ze problem jest z szczekami lub cylinderkiem - cos sie
zacina i jezdzisz jakby caly czas na hamulcu. Rozbierz tylne hamulce i
sprawdz czy cylinderek lekko chodzi, czy cos sie nie zacina, moze reczny sie
zablokowal. Dobrze wszystko wyczysc i bedzie gralo.


Tylko ze nadal czuc drgania podczas hamowania. Tym razem np. jak hamuje z
80
km/h tak z normalna sila... to cala buda wpada w wibracje :-(


a skad wiesz ze problem jest z tylu? Moze z przodu sa zwichrowane tarcze? (o
ile w SC sa tarcze).
Mozesz sprobowac przyhamowac recznym - jesli nie bedzie wibracji, trzeba
spojrzec na przod.


Spotkaliscie sie z czyms takim, ze dwa komplety bebnow pod rzad bylyby
uszkodzone ?


malo prawdopodobne. Jesli juz, to tak jak pisalem wczesniej - problem z
szczekami/zaciskami moze powodowac przegrzanie i uszkodzenie tarcz/bebnow.





Temat: jak poprawic hamulce


Na wstepie przepraszam za lamerskie okreslenia.
Na przegladzei  rejestracyjnym wyszlo mi ze przod blokuje rolki przy
wartosci 1.17 ,a tyl nie blokuje ich wcale (max wartosc byla 0,8).


Tyl ma byc slabszy od przodu.


1) Czy mozna "podciagnac" troche tylne hamulce aby lepiej hamowac (z
wieksza sila?)


Bez przerabiania korektora sily hamowania nie.


2) Czy mozna wymienic bez najmniejszej szkody tarcze na wentylowane?


Mozna. Jesli masz mozliwosc zalozenia tarcz wentylowanych w miejsce
niewentylowanych, to zrob tak.


3) czy mozna zwiekszyc skutecznosc hamowania ?


Trzeba zdjac, rozebrac i dokladnie przeczyscic wszystkie zaciski. Zalac
uklad porzadnym plynem hamulcowym (np. Castrol Response DOT-4). Zalozyc
porzadne klocki hamulcowe (np. Ferodo). Jezeli jestes z DC, to moge Ci
polecic maly warsztat, ktory fachowo zrobi Ci serwis ukladu hmulcowego.

Andy





Temat: zmiana tarczowe - bebnowe

| grzeja mi sie tarcze w tylnich kolach w moim scorpio'86. Juz nie wiem
| w czym szukac problemu...
| ...wiec postanowilem zmienic hamulce tarczowe w bebnowe.
Zastanowiles sie nad kosztami i techniczna mozliwoscia tej zamiany ?
Będziesz musiał prawdopodobnie wymienić całe "tarcze koła" czyli kawał
blachy do którego mocowane są wszystkie "bebechy", co zrobisz z
ręcznym ? Chyba taniej wyjdzie wjazd do dobrego mechanika i zlecenie
usnięcia usterki ? Może nawet ASO ? Diagnoza często jest za free bądź
50-100 PLNów.


nad zaciskami spedzilem troche czasu. Tloczki ladnie wracaja, cale
flaczki od recznego tez ladnie zrobilem w zacisku. Po podniesieniu tylu
(bo z przodu mi sie nie grzeja hamulce) i zablokowaniu kazdego kola z
osobna, po zrobieniu na 2 biegu 10 km nic sie nie grzeje, tloczki
ladnie wracaja... agregat abs juz wyminilem i raczej malo jest
prawdopodobne bym trafil znow na wadliwy... przewody sztywne i gietkie
sa tez ok, plynu nie ubywa, lozyska wymienilem na nowe...
a jednak na drodze hamulce sie grzeja i to bardzo...
bylem juz u jdengo poleconego mechanika w Katowicach, wziol 60 zł i
powiedział ze trzeba wymienic na nowe zaciski tylu albo agregat
abs :)))

ja na prawde juz nie mam pomyslu :(((





Temat: Wibracje przy hamowaniu na rozgrzanych hamulcach

| Wszystko ustało po wymianie bębnów i szczek :)

No to, że tak powiem, super. :-]
Skąd ja Ci wezmę ino bębny i szczęki... ;-)))
Mam tarcze z przodu i tylu ;-)



masz z tyłu tarcze.
Faktem jest ze byłem niemal pewny, że drzenie pedalu hamulca oraz kierownicy
w koncowej fazie hamowania to wina wlasnie wyginajacych sie po rozgrzaniu
tarcz.
Ktoś na grupie doradził mi abym sie rozpedzil i zaciagnal reczny - wtedy
okazalo sie, ze drzenie samochodu wywoluja wlasnie hamulce tylne.

pozdrawiam





Temat: Primera - hamulce
Kupiem w tym roku Primerę z 1999 roku i niedawno wymieniono mi płyn
hamulcowy, oraz tylne klocki, przetaczając również tarcze. Po tej usłudze
zdarza mi się czasem przy gwałtownym hamowaniu, że słyszę głuchy łomot: łup,
łup, łup (raczej z przodu, choć nie dałbym głowy) i samochód hamuje znacznie
słabiej, przejeżdzając dłuższy odcinek drogi niż powinien. Przejechałem już
ok. 1000 km po wymianie płynu.
Mam pytanie: czy ten objaw jest związany z niedotarciem klocków i z czasem
minie, czy jest skutkiem błędnie wykonanej usługi?
Proszę o wypowiedź osoby znające się na układach hamulcowych.
Pozdrawiam :-)
            Marek




Temat: Hamulce


Mam taki objaw w Fabii: zabrudzenie na przednich kołpakach, tak jakby
pył z tarcz hamulcowych osadzał się na tych kołpakach, tylne są czyste.


Tylne są bębnowe, z przednich leci czarny pył na kołpaki i trudno to
zmyć. :-)





Temat: Oblodzone tarcze hamulcowe
Czesc!
  No wlasnie. Czy to mozliwe? Wczoraj o malo co mial bym bliskie
spotkanie III stopnia z autobusem. Zaraz po ruszeniu z parkingu,
pierwsze dotkniecie do hamulca i..... jade dalej. Slabo zalapal tylko
tyl (zablokowalo tylne kola, ale to tylko lekki tyl-Favoritka). Tym
razem sie udalo. Po kilku przyhamowaniach usterka minela i teraz jest w
porzadku. Tylko nurtuje mnie kwestia: jechac do servisu i pokazac "ze
hamulce teraz dzialaja" czy to rzeczywiscie byl lod?

Grzesiek





Temat: Primera - hamulce


Kupiem w tym roku Primerę z 1999 roku i niedawno wymieniono mi płyn
hamulcowy, oraz tylne klocki, przetaczając również tarcze. Po tej
usłudze zdarza mi się czasem przy gwałtownym hamowaniu, że słyszę
głuchy łomot: łup, łup, łup (raczej z przodu, choć nie dałbym głowy)
i samochód hamuje znacznie słabiej, przejeżdzając dłuższy odcinek
drogi niż powinien. Przejechałem już ok. 1000 km po wymianie płynu.
Mam pytanie: czy ten objaw jest związany z niedotarciem klocków i z
czasem minie, czy jest skutkiem błędnie wykonanej usługi?
Proszę o wypowiedź osoby znające się na układach hamulcowych.
Pozdrawiam :-)
           Marek


ja myślę, że uderz na



Temat: Passat B3 - problem z hamulcami


Czy ma ktos moze pomysl co to moze byc? Obawiam sie wstawienia do serwisu
zeby nie zaczeli wymieniac wszystkiego po kolei - a ja bede placic ;)


Wiec jesli wymieniles plyn (mam nadzieje, ze caly a nie tylko ten w
zbiorniczku), to ja bym obstawial hamulce tylne bebnowe.

Tam sa takie samoregulatory, które z wiekiem sie wyslizguja (traca zabki) i
zaczynaja dziwnie dzialac.

Sprawdz cos takiego:
Jak Ci sie zrobi taki gabczasty pedal hamulca to zaciagnij reczny ale tak
aby nie zaczal jeszcze hamowac (jakies 1 - 3 zabki - zalezy od przypadku) i
nacisnij wtedy pedal hamulca - jesli bedzie twardszy to wina
samoregulatorów. Zreszta jak Ci spadnie poziom plynu po takiej operacji do
poziomu wlasciwego to na 100% beda regulatory.

No chyba, ze masz tarcze z tylu - wtedy sie nie potrzebnie produkuje.





Temat: Co sprawdzić/wymienić po 50tyś km? Punto 1.2 Active 8v.


Przy takim przebiegu to należałoby już po raz drugi wymienić  klocki
hamulcowe, a moze i czas już będzie wymienić tarcze? - trzeba zmierzyć
ich grubość. Ja tarcze zmienialem przy 65 tyś, a klocki pierwszy raz
przy 30 tyś.


Sprawdzić trzeba, ale nie sądzę, żeby trzeba było cokolwiek wymieniać,
ja klocki zmieniałem po 100 tys. Kwestia stylu jazdy.

  Sprawdzić trzeba też tylne hamulce bębnowe. Przy 60 tyś


trzeba wymienić pasek i rolki rozrządu wg instrukcji obslugi, ale na to
masz jeszcze czas. :)


E, tam. rozrząd po 120 tys i lub po 5 latach. Rozrząd bezkolizyjny :)





Temat: Gdzie i za ile i czy wogole "markowe" hamulce - bębny.
Witam!

No wlasnie, takie pytanie, czy Brembo, albo Ferodo - produkuja czesci do
hamulcow bebnowych ? cale bebny, albo szczeki, linki, dzwigienki....?
Kurcze, w moim sc czeka mnie juz 2 wymiana szczek tylnich hamulcow.... znowu
nie odpuszczaja do konca, przejechalem na poprzednich raptem 25tys km ....
i mysle sobie, czy nie dalo by sie kupic jakis markowych, zamiast noname. z
przodu tarcze i klocuszki Ferodo... moze i bebny dalo by sie wstawic
porzadne? Pytanie tylko, czy produkuja, gdzie to mozna dostac i za ile - tzn
roznica miedzy dajmy na to bebnami z Brembo - a takimi noname....
Wracalem dzisiaj z uczelni, przy kazdym ruszaniu auto sie lekko unosilo...
jakby dalej hamulec reczny trzymal w 1/3 - 2/3.... po kilku kiloetrach
ustapilo - ale dalej widac, ze ciut przyhamowuje.....nie toczy sie swobodnie
tak jak powinien..... zatem czeka mnie wymiana.... :(
Z gory dzieki za rady, wskazowki ,linki... itp itd :)
Pozdrawiam





Temat: Kupno Bravy ?


| Witam,
| Chciałem sie dowiedzieć na co zwracać uwage przy kupnie Fiata Brava 1.9TD
| 100KM? Słyszałem że zawieszenie szybko sie zużywa ale oprócz tego nic
więcej
| nie wiem :/

Laczniki gumowo-metalowe (silentblock'i czy jak im tam) padaja
zdecydowanie
przed 100 kkm. Zwroc tez uwage na:

tylnia + przednie wycieraczki - tylnia pada w 100% egzemplarzy, przednia w
okolo 50%

przelacznik zespolony - czy dzialaja swiatla krotkie/dlugie - pada w 100%
egzemplarzy z przez 1999 roku - potem dolozyli przekaznik do swiatel i
problem prawie znikl,

3-cie swiatlo STOP - pada w 100% egzemplarzy,

luszczace sie lusterka i wsporniki lusterek - plastik sie kruszy w 100%
egzemplarzy ale nie wczesniej niz po 4 latach :),

tarcze hamulcowe - u mnie przy 60 kkm do wymiany byly.

tylne amorki - tez szybko sie zuzywaja

Moga byc klopoty z zamkami drzwi i elekrycznymi szybami - trzba od czasu
do
czasu przczyscic i zakonserwowac.

Co do silnika sie nie wypowiem bo mam 1,8 benzyna - chodzi bezawaryjnie od
1997 roku.

Nie musisz sie obawiac rdzy - nie wystepuje - chyba ze byl walony i slabo
zrobiony.

Wojtek


DZIĘKI Wojtek :]

pozdrawiam
Marcin





Temat: Co sprawdzić/wymienić po 50tyś km? Punto 1.2 Active 8v.
| Witam!

| Nieuchronnie przebieg mojego Punto zbliża się do 50tyś km.
| Auto ma 3,5 roku. Nie było nadmiernie eksploatowane (nie mam ciężkiej
| nogi).
| Co wartało by sprawdzić i ewentualnie wymienić po takim przebiegu?
| Olej i filtr oleju były stematycznie wymieniane po 10-12tyś. km.
| Filtr paliwa wymieniony, filtr powietrza też.

Przy takim przebiegu to należałoby już po raz drugi wymienić  klocki
hamulcowe, a moze i czas już będzie wymienić tarcze? - trzeba zmierzyć ich
grubość. Ja tarcze zmienialem przy 65 tyś, a klocki pierwszy raz przy 30
tyś. Sprawdzić trzeba też tylne hamulce bębnowe. Przy 60 tyś trzeba
wymienić pasek i rolki rozrządu wg instrukcji obslugi, ale na to masz
jeszcze czas. :)
Ja na twoim miejscu wymieniłbym jeszcze świece, skoro nigdy nie były
zmieniane i pióra wycieraczek.
Co do wycieraczek. ostatnio kupiłem w carrefourze za 15 zł lewą
wycieraczkę grafitową z logo carefoura do mojego Punciaka - wycieraczka
"made in China" oczywiście, ale wyciera znakomicie, w porównaniu do
zużytych oryginalnych piór to jak niebo a ziemia. W weekend kupię drugą
wycieraczkę od strony pasażera bo już wiem ze są dobre.:)
Poza tym warto uzupełnić elektrolit i podładować prostownikiem akumulator
do pełna skoro ma juz 3,5 roku.

btw, a jak wymieniłeś filtr paliwa skoro w Punto II  nie ma filtra
paliwa?? (jako takiego) ;

--
pozdrawiam
STranger

Trochę zagalopowałem, filtru paliwa faktycznie nie wymieniałem.
A świece wymieniałem przy 30tyś.
Dzięki za porady,
Marcin





Temat: Co sprawdzić/wymienić po 50tyś km? Punto 1.2 Active 8v.


Witam!

Nieuchronnie przebieg mojego Punto zbliża się do 50tyś km.
Auto ma 3,5 roku. Nie było nadmiernie eksploatowane (nie mam ciężkiej
nogi).
Co wartało by sprawdzić i ewentualnie wymienić po takim przebiegu?
Olej i filtr oleju były stematycznie wymieniane po 10-12tyś. km.
Filtr paliwa wymieniony, filtr powietrza też.


Przy takim przebiegu to należałoby już po raz drugi wymienić  klocki
hamulcowe, a moze i czas już będzie wymienić tarcze? - trzeba zmierzyć ich
grubość. Ja tarcze zmienialem przy 65 tyś, a klocki pierwszy raz przy 30
tyś. Sprawdzić trzeba też tylne hamulce bębnowe. Przy 60 tyś trzeba
wymienić pasek i rolki rozrządu wg instrukcji obslugi, ale na to masz
jeszcze czas. :)
Ja na twoim miejscu wymieniłbym jeszcze świece, skoro nigdy nie były
zmieniane i pióra wycieraczek.
Co do wycieraczek. ostatnio kupiłem w carrefourze za 15 zł lewą
wycieraczkę grafitową z logo carefoura do mojego Punciaka - wycieraczka
"made in China" oczywiście, ale wyciera znakomicie, w porównaniu do
zużytych oryginalnych piór to jak niebo a ziemia. W weekend kupię drugą
wycieraczkę od strony pasażera bo już wiem ze są dobre.:)
Poza tym warto uzupełnić elektrolit i podładować prostownikiem akumulator
do pełna skoro ma juz 3,5 roku.

btw, a jak wymieniłeś filtr paliwa skoro w Punto II  nie ma filtra
paliwa?? (jako takiego) ;





Temat: Problem Seicento + LPG ...


a pasek rozrządu wymieniles? klocki hamulcowe i tarcze tez?


Tak pasek rozrzadu wymieniłem. Dodatkowo amortyzatory tylnie. Samochód miał
robiony dokłądny przegląd i coś tam jeszcze było (jakieś uszczelki). Klocków
ani tarcz narazie nie trzeba wymieniać , tak stwierdzono na stacji
diagnostycznej.
Pasek sam chciałem wymienić , bo nie był nigdy wymieniany , amory tylnie
ciekły więc tez kazałem (okazało się że słusznie)


spokojnie do 10 dojdzie, to jet norma


Nie rozumię. Dlaczego ? To czemu najpier spalanie LPG wynosiło 7.7 l ?


jaka generacja instalacji?


II , silniik SPI.





Temat: Hamulce w R 19
Zobacz zacisk na pływakach, czy się przesuwa.
ebeb

Witam.
Mam problem z hamulcami a przed oddaniem autka  ( R19 ) do mechanika
wolałabym dowiedzieć się co to może być. W przednim lewym kole podczas
jazdy
po mieście ( ostatnio także na trasie, nawet podczas ulewy, która
teoretycznie powinna je chłodzić ) blokują hamulce, tarcza jest strasznie
rozgrzana, pomaga im dopiero 5 minutowy postój. Klocki są nowe, tarcza
też,
przewody sprawdzone, uszczelki i płyny wymienione. Gdyby to było serwo to
blokowałby również tylni prawy, tymczasem tak się nie dzieje. Może pompa?
Czy ktoś z Was spotkał sie z czymś takim i wie co im dolega?
Z góry dzięki z odpowiedź.
Pozdrawiam
Ola






Temat: Poldolot i luzy


Witam!
Zmienialem niedawno tylne klocki hamulcowe w moim poldoodlocie i
stwierdzilem przy tej okazji, ze jedna z tarcz hamulcowych daje sie
"wyciagnac" o dobry milimetr "do siebie". Mowiac krotko daje sie
"regulowac" rozstaw tylnej osi :-) o ten luz (oczywiscie tylko przy
zdemontowanych klockach i tylko z jednej strony - druga nie ma tej
"regulacji").
Od pewnego czasu slysze tez lekkie wycie z tylu przy wyzszych
predkosciach. Czy ktos ze znawcow tematu moze podpowiedziec co to moze
byc? Lozysko przy kole czy te stozkowe z drugiego konca poloski?


Moim zdaniem wine ponosi lozysko przy kole i ja bym je wymienil. Choc z
drugiej strony, zanim odpadnie, to zacznie sie solidnie tluc. Wybor nalezy
do ciebie.




Temat: ABS-piec lat walki i....
Witam!
Od kiedy sprowadzilem auto z niemiec 5 lat temu mialem maly problem-nie
dzialal ABS. Objawy byly takie,ze lampka gasla i zapalala sie w czasie jazdy
bez powodu a sam uklad nie dzialal wogole. Po odwiedzeniu ok.15 miechanikow,
w tym ASO VW w Bydgoszczy i Olsztynie dostalem nastepujace sugestie:
-wymienic komputer ABS i zobaczymy co dalej(mechanicy zwykli)(3500zl)
-wymienic instalacje ABS i zobaczymy co dalej(ASO VW Olsztyn)(1000zl)
-wymienic wszystkie czujniki ABS i zobaczymy co dalej(ASO VW Olsztyn i
Bydgoszcz)(800zl)
-wymienic pompe ABS i zobaczymy co dalej (ASO VW Bydgoszcz)(4000zl)

Hmm,troche tego duzo,finansowo bolesne, wiec odpuscilem sobie temat,jako ze
na suchej nawierzchni i tak wole hamowanie bez ABS,tylko na mokrej troche mi
go brakowalo,ale to kwestia przyzwyczajenia.
Ostatnio wymienialem wszystkie tarcze hamulcowe,klocki,lozyska itd i przy
okazji okazalo sie ze....na jednej z tarcz brakuje koszyka ABS,ktory daje
impulsy do czujnika!:) Przedmiotowy kosyk (80zl) zamowilem,zamontowalem
i....po 5 latach ABS ruszyl:))))Ale jaja:) Dopiero teraz skojarzylem,ze po
sprowadzeniu auta 5 lat temu byly wymieniane jakies lozyska w kolach tylnich
w ASO VW i prawdopodobnie kmous ten koszyczek wcielo...Wiec zalozyl kolo bez
i tyle,co sie bedzie martwil...
 Musze teraz jechac do kolegi zeby zalozyl mi jego wylacznik,bo cholerstwo
caly czas dziala i nie moge na niektorych nawierzchniach go wylaczyc:)
A tak przy okazji-ciekawe czy jakbym wydal kilka tysiecy i okazaloby sie ze
to tylko koszyk,czy powiedzieliby o tym w serwisie?:)
Pozdrufka
Kajman
P.S.Niech zyja polskie serwisy!!!;))Zwlaszcza ASO:)





Temat: Czy drogo zapłaciłem?
czesc..  podjechałem do mechanika i pozbyłem się 650 zeta..

- sprawdzenie zawieszenia
- test amortyzatorów
- wymiana tarcz hamulcowych (oryginalne Motorcraft)
- wymiana klocków hamulcowych (tez oryginalne do Forda)

i to wszystko do Forda Escorta '97...

 powiedzcie czy mocno przepłaciłem? Jeszcze dodam, że warsztat to nie ASO
ale zajmują się tylko Fordami  (Zabrze, ul. Żelazna).

z tego co jeszcze chcieli robić:
  - wymiana tylnich amorków (54% sprawności) - ok. 680,-
  - wymiana elementów zawieszenia (kurcze.. zapomniałem co dokładnie).. ale
wyliczyli ok 550,-

nie wiem czy robić to w tym warsztacie czy gdzie indziej..

PZDR
Shaman





Temat: Czy drogo zapłaciłem?


czesc..  podjechałem do mechanika i pozbyłem się 650 zeta..

- sprawdzenie zawieszenia
- test amortyzatorów
- wymiana tarcz hamulcowych (oryginalne Motorcraft)
- wymiana klocków hamulcowych (tez oryginalne do Forda)

i to wszystko do Forda Escorta '97...

 powiedzcie czy mocno przepłaciłem? Jeszcze dodam, że warsztat to nie ASO
ale zajmują się tylko Fordami  (Zabrze, ul. Żelazna).

z tego co jeszcze chcieli robić:
  - wymiana tylnich amorków (54% sprawności) - ok. 680,-
  - wymiana elementów zawieszenia (kurcze.. zapomniałem co dokładnie)..
ale
wyliczyli ok 550,-

nie wiem czy robić to w tym warsztacie czy gdzie indziej..


Zadzwoń do ASo i spytaj ile kosztuje to co zrobiłeś.
Potem się zastanów co Ci się opłaca.
Ja osobiście wychodzę z założenia, że jeśli ktoś ma swój warsztat (nie mówię
o garażu pana Zdzisia, chociaż też może się okazać, że jest dobry), to
zależy mu na kliencie bo z tego żyje. W przypadku mechaników z ASo czy
mechanik coś wymieni, czy nie wymieni to i tak tyle samo zarobi. Prywatni
mechanicy poznają twój samochód, prowadzą go przez kilka przeglądów i znają
go. W ASO za każdym razem może być inny koleś i mają taki przemiał, że na
pewno nie pamiętają Ciebie.
Dlatego ja serwisuję w prywatnym warsztacie.
ALE wszystko zależy od warsztatu. Mój warsztat przypadł mi do gustu, są
atrakcyjni cenowo a po ASO mam średnie wspomnienia, nie mam jakiś złych ale
nie byłem zachwycony serwisem. Natomias ceny w ASO zwaliły mnie z nóg.





Temat: Ktos z kolegow uzywal szczek hamulcowych Ferodo ?
Witam
Jak w temacie, czy ktos z was uzywal szczek tylnich hamulcow - od Ferodo?
Pisalem o tym jakis czas temu, znowu czeka mnie wymiana, drugie szczeki w
przeciagu roku....wiec pomyslalem, ze skoro tarcze i klocki wlozylem do
przodu Ferodo i spisuja sie znakomicie i co rownie wazne nie zajezdzaja sie
po 10tys km - to i szczeki firmowe powinny byc solidniejsze niz takie
zwykle... "noname".
Pozdrawiam




Temat: chyba sprzedam samochod
Majac dwa postanowilem pozbyc sie jednego:
VW Golf II 1.8 GT  90-konny
prawie 210 kkm na liczniku.
Ma wspomaganko kierownicy, szyberdach.
Hamulce robione pod koniec 2001 :
przednie tarcze wymienione , tylne tarcze tulko przetoczone.
standardowo klocki na czterech osiach.
Silentblocki i koncowki wahaczy rowniez.
Lakier  po przeszlifowaniu w kwietniu.
Poza tym w tej chwili nic mu nie dolega,
czyli gosc wsiada i odjezdza w sina dal nic nie dokladajac.
Mam na niego klienta za 9tys zl, do kompletu daje
opony zimowe kormoran 175/xx R13.
Dobra cena (z mojego punktu widzenia) ?




Temat: Wibracje przy hamowaniu na rozgrzanych hamulcach


| Wszystko ustało po wymianie bębnów i szczek :)

| No to, że tak powiem, super. :-]
| Skąd ja Ci wezmę ino bębny i szczęki... ;-)))
| Mam tarcze z przodu i tylu ;-)

ze
masz z tyłu tarcze.


Good for you :-)


Ktoś na grupie doradził mi abym sie rozpedzil i zaciagnal reczny - wtedy
okazalo sie, ze drzenie samochodu wywoluja wlasnie hamulce tylne.


A, wiesz ze to dobry pomysl!? Pytanie tylko czy mi ten ręczny cokolwiek
zadziala przy duzej predkosci... Bo widzisz - na bebnach reczny dziala
*zdecydowanie* lepiej. Ba, nawet co lepsiejsze autka maja do recznego
oddzielne bebny (lub a'la bebny). A u mnie niestety linka uruchamia
przez dzwigienke normalnie tloczek w zacisku. Zbyt mala sila
do zadowalajacego dzialania. Niestety...
No i mialem juz dlubane przy tylnych zaciskach - bo reczny w ogole
przestal dzialac. Strach sie bac.
Jeden zacisk - ca 1100 zlotych. Zamiennik ca 600 i w dodatku sa
do bani...
:-/

Dzieki za odpowiedz i sharing :-]





Temat: jak poprawic hamulce
Na wstepie przepraszam za lamerskie okreslenia.
Na przegladzei  rejestracyjnym wyszlo mi ze przod blokuje rolki przy
wartosci 1.17 ,a tyl nie blokuje ich wcale (max wartosc byla 0,8).
1) Czy mozna "podciagnac" troche tylne hamulce aby lepiej hamowac (z
wieksza sila?)
2) Czy mozna wymienic bez najmniejszej szkody tarcze na wentylowane?
3) czy mozna zwiekszyc skutecznosc hamowania ?

Jak to wszystko zrobic (w warsztatach chca abym konkretnie im powiedzal
: wyminic to  a to podciagnac o X obrotów).

Tomasz





Temat: Poldolot i luzy
Witam!
Zmienialem niedawno tylne klocki hamulcowe w moim poldoodlocie i
stwierdzilem przy tej okazji, ze jedna z tarcz hamulcowych daje sie
"wyciagnac" o dobry milimetr "do siebie". Mowiac krotko daje sie
"regulowac" rozstaw tylnej osi :-) o ten luz (oczywiscie tylko przy
zdemontowanych klockach i tylko z jednej strony - druga nie ma tej
"regulacji").
Od pewnego czasu slysze tez lekkie wycie z tylu przy wyzszych
predkosciach. Czy ktos ze znawcow tematu moze podpowiedziec co to moze
byc? Lozysko przy kole czy te stozkowe z drugiego konca poloski? Dawac w
pedal i sie nie przejmowac (zgodnie z zasada, ze w tym sprzecie zawsze
cos wyje) czy brac sie za naprawe (tylko co wymieniac)? i jak?
Aha, Poldolot '89, przebieg 88tys. km
Dzieki za podpowiedzi,
Marek




Temat: 2001 Audi A4, nowe Polo, czesci Saab
Super okazja !
Nowe Polo 2002r, do odebrania w salonie (najnowszy model-okularnik) czerwien
meksyk 440km 1.4 16V 100KM 3 drzwi, GWARANCJA !
Cena  37tys

Audi A4 2001r ciemnoniebieski metalik
2000i pełna opcja bez skóry. Z salonu w Polsce.
Cena 90 tys (do negocjacji)

Saab 9000 na części 89r złoty metalik
oraz
Części do Saaba 9000:
Silnik 95r 2000i 16V, maglownica, tarcze hamulcowe przod/tyl, lewe drzwi
(przednie i tylnie z szybami - kolor czarny), zderzak tylny cd Sedan, lampy
tylnie hatchback, lampy przednie, chlodnica klimatyzacji, wnetrze tapicerskie z
tablica rozdzielcza i zegarami w kolorze czarnym, skorkowe siedzenia kolor
wisnia, alufelgi z oponami 15".

Warszawa, więcej info na prv
Lub tel: 0502033932
         0602217053





Temat: Hamulce


Mam taki objaw w Fabii: zabrudzenie na przednich kołpakach, tak jakby
pył z tarcz hamulcowych osadzał się na tych kołpakach, tylne są czyste.
I teraz mam pytanie czy to normalny objaw czy mam coś nie tak z hamulcami.


w F16 mam podobny efekt i z tego co wiem to normalne.

pozdrawiam
    Alek





Temat: Hamulce


Mam taki objaw w Fabii: zabrudzenie na przednich kołpakach, tak jakby
pył z tarcz hamulcowych osadzał się na tych kołpakach, tylne są czyste.
I teraz mam pytanie czy to normalny objaw czy mam coś nie tak z hamulcami.

pozdr zibi


Z przodu tarczowe - klocki przy hamowaniu się zcierają to i brudzą
felgę/kołpaki, z tyłu bębny - kołpaki są czyste bo nie syfią.
Obecnie mam w Octavii obydwa tarczowe, więc wszystkie kółeczka mam w tym
pyle.
Pzdr,
MK





Temat: Przymiarka do Xsary

Zastanawiam sie nad zakupem Xsary '98 -'99 z silnikiem 1.4 lub 1.6. Prosze4
o info na temat autka i eksploatacji.

Mam Xsare2 1.4SX z 2000 (3d skladana Hiszpani),przejechane 80 tys. pierwszy


wlasciciel.
Generalnie jestem zadowolony z wydanych pieniedzy.
Co sie zepsulo :

na gwarancji - dmuchawa poiskiwala na 1 sym biegu ASO nie potrafilo naprawic
wiec wymienili na nowa.
20 tys - lewy lacznik stabilizatora 165 PLN oryginal z wymiana
55 tys - tlumik kancowy Bosal 340 PLN - Bosala nie polecam
60 tys - czujnik ciśnienia absolutnego 200 PLN w ASO
Raz w roku przeglad i standard czyli olej filtry itp.
Czesci eksploatacyjne - ceny zwyczajne : filtr oleju 35 PLN przeciwpylkowy 64
PLN olej 3l 5W40 ja leje Mobil 5W50.
Przy 70 tys bylo sprawdzane zawieszenie i wyszlo OK
Na nastepnym przegladzie 100 tys czeka mnie wymiana rozrzadu
tarcze hamulcowe
klocki - o dziwo klocki wytrzymalyby jeszcze z 40 tys ale tarcze juz sie koncza.
Mechanik powiedzial mi ze moze mnie jeszcze czekac  wymiana uszczelki pod
glowica, przypadlosc silnika 1.4 w ktorych przy przebiego ok 100 tys bardzo
czesto wymieniana jest uszczelka.

Silnik 1.4 75 KM jest troche za slaby do tej karoserii.
Ja teraz wybralbym na pewno minimum 1.6.
Przy ewentualnym zakupie sprawdz tylnia belke - troche kosztowny element
Pozdrawiam
Mariusz





Temat: Ceny części - Favoritka vs. Samara, Uno, CC/SC, ... ?


| Prosze bardzo, ostatnio zrobilem wieksze zakupy do CCS
| - tarcze hamulcowe                                    | -
klocki
Ferodo

** sory ale musze!!! :)) wieksze zakupy???!!!To wrecz HURTOWNIK
przez duze H
:))


chcesz wiecej? :)) prosze bardzo:

przednie wahacze: 150 zl/ 2 szt (gielda)
tuleje stabilizatora: 55 zl/ komplet
przednie amortyzatory Kayaba: 140 zl/ szt
lozyska McPherson'ow: 45 zl/szt (gielda)
przednia piasta (kompletna): 60 zl/szt (gielda)
swiece zaplonowe NGK: 11 zl/szt
filtr oleju UFI: 15 zl
przednie kierunkowskazy (do CCS-biale): 30 zl/ 2 szt
plyn hamulcowy Ferodo Racing dot 5.1: 50 zl/ 0.5 l
tylne szczeki Ferodo Premier: 40 zl/komplet
pasek rozrzadu: 60 zl
napinacz paska rozrzadu: 63 zl
pasek alternatora: 22 zl
wieszak wydechu: 8 zl
przednie odbojniki: 30 zl/ komplet
oslony McPhersonow: 30 zl

moge tak jeszcze dlugo, ale chyba starczy ? :))





Temat: czy fiat brava to dobry zakup?


| witam!
| mam prosbe o jakies sugestie
| dysponuje kwota do ok 15000
| chce kupic uzywany samochod, z instalacja gazowa badz instalacje dokupie
ale
| kwota nie powinna wtedy znaczaco przewyzszyc tych 15 000
| chcialbym zeby mial max 7-8 lat
| mam na "oku" fiata brava silnik 1,4 z 98 za 13500 - czy to dobry zakup?
| samochodzik ma byc sredniej wielkosci i miec w miare przyzwoite
| porzyspieszenie no i jak najmniej spalac:)
| pozdrawiam
| b4stek


Czesc,
mam brave 1.4 12V z 97' i przejechalem nia ponad 150 kkm. Przy okolo 80 kkm
wymienilem komplet amortyzatorow.
Przy 100 kkm pasek rozrzadu wraz z napinaczami.
Raz tez zepsul sie termostat. Przy 140 kkm cale hamulce tylne (bebny,
szczeki) bo klocki to wiadomo :)
No i kilka dni temu tarcze.

Wymienilem tez cale sprzeglo (tarcz, docisk i reszta) - 145 kkm
A najgorsze to niedrozny "krzyzak" pod pokrywa zaworow.
Spowodowal on brak smarowania i zeszlifowanie krzywek na walku.
Calosc tej naprawy (regeneracja walka i wymiana paska rozrzadu to ponad 1000
pln.

Dodam jednak, ze przez 8 lat uzytkowania bylem bardzo zadowolony z tego
samochodu.
Niestety ostatnie, kosztowne naprawy troche ten poglad zweryfikowaly, sami
rozumiecie...

Pozdrawiam,
Adam





Temat: Sprzedam czesci do Saaba
Części do Saaba 9000:
Silnik 95r 2000i 16V, maglownica, tarcze hamulcowe przod/tyl, lewe drzwi
(przednie i tylnie z szybami - kolor czarny), zderzak tylny cd Sedan, lampy
tylnie hatchback, lampy przednie, chlodnica klimatyzacji, wnetrze tapicerskie z
tablica rozdzielcza i zegarami w kolorze czarnym, skorkowe siedzenia kolor
wisnia, alufelgi z oponami 15".

http://www.adamex.glt.pl
Warszawa, więcej info na prv
Lub tel: 0502033932
         0602217053




Temat: kolizja, wrak, AC, etc.
Witam,

tydzien temu mialem kolizje z Tir-em, nie ze swojej winy,
ale sprawca "zbiegl" z miejsca wypadku i musze korzystac
z AC. AC mam w PZU (ubezpieczenie pakietowe bez udzialu
wlasnego) - samochod ubezpieczony na 20500 zl.
PZU przyslalo pismo z decyzja o szkodzie calkowitej.
Wyliczyli ze koszt naprawy to 16000. Chca mi oddac wraka i
6500zl (do wymiany: drzwi lewe przednie, drzwi lewe tylne,
tylny zderzak, tylny blotnik, przedni blotnik, reflektor
przedni, kierunkowskaz, lusterko boczne, zderzak przedni,
2 przednie kola, tarcze hamulcowe x2).
W zwiazku z tym pytanie co moge zrobic? czy musze przyjmowac
wraka? z polisy wynika ze musze, ale zupelnie mi sie to nie kalkuluje.
za 6500zl nie zrobie porzadnie naprawy a wraka nie sprzedam pewnie
nawet za 10000). co najlepiej zrobic?

Pozdrawiam.





Temat: co lepiej VOLVO 440 czy PEUGEOT 405?


Co lepiej kupić. Pytanie do użytkowników i znawców tego tematu.


Jestem uzytkownikiem Volvo 440 1.9 TD 95' (wnioskuje że podobny model
masz na oku)
Co prawda niektóre elementy już wymieniałem bo niestety nic nie jest
wieczne ale ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego autka. Ostatnio
spalanie utrzymuje sie na poziomie 6,6 l/100 (ruch po i w okolicach
miasta, prawie zawsze z klimą i z gwizdem turbiny... ;)
Jedyny minus to dość głośny silnik... chyba że mój egzemplarz się
"rozklekotał". Nie mam niestety z kim porównać. Silnik na pewno jest z
Renault'a co potwierdził, domorosły coprawda, ale mechanik.
Części wbrew pozorom nie są drogie, bo jest dużo zamienników. Jakiś
rok temu z wymianą całego zawieszenia (podobno najsłabszy punkt tego
modelu) zmieściłem się w 1200 zł (amortyzatory gazowe, silentblocki,
jakieś łączniki czy coś tam ;) Amorki najtańsze niestety, ale troche
poprawiły komfort jazdy.
W najbliższym czasie planuje wymiane tarcz hamulcowych i ewentualnie
przegubu lub czegoś co sporadycznie, ale stuka w lewym kole (strona po
której autko było bite niestety)

Jak masz jakieś pytanka, chętnie podzielę się opinią. Poszukuję także
jakiejś książki serwisowej czy czegoś w stylu "sam naprawiam" bo
niestety żadnej dokumentacji jeszcze nie znalazłem.

Dziwi mnie jeszcze jedna sprawa. Centralny zamek mam w przednich
drzwiach i tylnej klapie... tylne drzwi takiego "bajerku" nie
posiadają :)

Pozdrowionka!

Lookas





Temat: Nexia - na co patrzeć przy kupnie ??
2 lata temu sprzedalem Nexie GLX 1.5DOHC z przebiegiem 95kkm, kupowalem ja w
salonie, nowa. W czasie eksploatacji wymienilem: sprezyny tylne (efekt
przeciazenia podczas wakacyjnych wypadow pod namiot), tarcze hamulcowe,
koncowki drazkow x2, pompe wodna, uszczelniacz pompy olejowej, 2 tlumiki,
opony (Kumho na Firestony). Zepsuly sie: el. podnosniki szyb przednich,
naped wycieraczek (uwaga na elementy plastikowe w przegubach !!!), linka
predkosciomierza (wyla jak potepieniec), drastycznie spadla szczelnosc
klimatyzacji, skrzypaly fotele przednie. Poza tym jezdzilo sie bardzo
wygodnie, dosc cicho (do 130 km/h), max. uzyskana predkosc (licznikowa) to
190km/h, bagaznik w sedanie jest godny uwagi. Auto ma kilka wad: zbyt cienka
kierownica, zbyt mocne wspomaganie, silnik DOHC jest dosc narowisty, lubi
szarpac na niskich obrotach, ale jak sie rozkreci - jest OK, bardzo trudno
jest wywazyc przedni naped - lubi szarpac kierownica przy 130-140 km/h, po
zdjeciu boczkow drzwi przednich ukazal sie straszny widok-pelno rdzy, ale
karoseria byla OK, nic nie rdzewialo. Nexia jest odporna na uderzenia z
tylu - Megan ktory mnie walnal odjechal na lawecie a u mnie bylo tylko
lekkie wgniecenie w zderzaku (potezna stalowa belka pod plastikiem). Z
przodu na szczescie nie testowalem :-)
Obecnie mam Vectre B i widze roznice na plus, ale nie jest to szokujacy
wzrost komfortu.



Temat: Focus - kupno używanego
Moj escort ma 140tys i dopiero przy 130tys musialem wymienic wiekszosc
zawieszenia. Poszlo wszystko poza amorami, wachacze, stabilizatory itp.

Koszt w foce powinien byc podobny, okolo 1000-1200zl max za wszystko [czesci z
abs car]. Moze troche wiecej jesli tylne zawieszenie jest mocno zjechane, ale
przy tym przebiegu to IMO mozna sobie jeszcze darowac te wszystkie wymiany.

Tarcze i hamulce - 400zl w sumie pewnie, cos tu zawsze jest do wymiany :)

Amory nie sa jakies tragicznie drogie.

I jesli autko nie bite za bardzo to to koniec kosztow. Rozrzad przy 120tys do
wymiany wiec mozna odpuscic.

Wlozysz max 3 tys i autko bedzie jak nowe.

Pozdr
Pecet





Temat: Drgania kierownicy


Strasznie Mi drży kierownica gdy jadę tak w zakresie między 110 - 130 km/h
Póxniej jest już Mniej aż wreszcie zanika całkiem.
To nie są takie zwykłe drgania (trzęsienie) Tylko widać jakby latała na
boki.
Co zrobiono w tym kierunku aby skrócić wasze propozycje. ps (męczę się z
tym
od 2 miesięcy i nie wiem co zrobić)
- Ustawiona zbierzność Jest ok bo nie ściąga
- Wyprostowane Alu-felgi 200 zł w błoto bo i tak prawie były proste
(szukać
było trzeba wszędzie)
- Nowe oponki z przodu KLEBERKI 195/50/15
- Koła oczywiście wyważone (w różnych zakładach co by nie wyszło że ktoś
źle
wywarzył)
- Gumy na wahaczach, drążkach stabilizatorów itp Co niektóre końcówki jak
miały lekki luz albo były podejrzane zostały wymienione
- tarcze hamulcowe i klocki nowe.

I nie mam zielonego pojęcia co jest grane.!!!!!!!!!!!!


Mialem to samo - drgania pojawialy sie od 120 i zanikaly jesli ujalem lub
lekko dodalem gazu. Dlugo szukalem i nie znalazlem swiadomie - stalo sie to
przez przypadek. Winne byly tylne opony. Na wywazarce bylo ok, a po
zalozeniu  - ktoras miala gdzies garbika delikatnego albo cos w tym stylu.
Po wymianie problem zniknal.

Tez bylem zdziwiony bo przysiaglbym ze to z przodem bylo cos nie tak. Jesli
masz mozliwosc pozyczyc gdzies kola, albo moze masz zimowki na stalowych
felgach - to zaloz na tyl i sie przejedz.





Temat: kolizja, wrak, AC, etc.


tydzien temu mialem kolizje z Tir-em, nie ze swojej winy,
ale sprawca "zbiegl" z miejsca wypadku i musze korzystac
z AC. AC mam w PZU (ubezpieczenie pakietowe bez udzialu
wlasnego) - samochod ubezpieczony na 20500 zl.
PZU przyslalo pismo z decyzja o szkodzie calkowitej.
Wyliczyli ze koszt naprawy to 16000. Chca mi oddac wraka i
6500zl (do wymiany: drzwi lewe przednie, drzwi lewe tylne,
tylny zderzak, tylny blotnik, przedni blotnik, reflektor
przedni, kierunkowskaz, lusterko boczne, zderzak przedni,
2 przednie kola, tarcze hamulcowe x2).
W zwiazku z tym pytanie co moge zrobic? czy musze przyjmowac
wraka? z polisy wynika ze musze, ale zupelnie mi sie to nie kalkuluje.
za 6500zl nie zrobie porzadnie naprawy a wraka nie sprzedam pewnie
nawet za 10000). co najlepiej zrobic?


Witam!

szczere wspoolczucie...
A sprawcy kiedys nie scigna ?

Bo w sumie to powinno isc z jego OC...
ostatecznie fundusz gwarancyjny..

Na tej podstawie mozesz nie zgodzic
sie na propozycje PZU -
jako poszkodowany masz miec "przywroocony stan z przed zdarzenia"
+ odszkodowanie za utracona wartosc...,
a tylko "przypadkiem"- z musu likwidujesz szkode z wlasnego AC
- niech likwiduja tak jak z OC sprawcy - a potem
niech dochodza SAMI (PZU-nie Ty) od tamtego ubezpieczyciela/
funduszu gwarancyjnego..

krootko moowiac - "TARGUJ SIE"

A masz notatke policji o zdarzeniu?
dane sprawcy jakies??

PZdrwm

Woocash





Temat: klocki ham. - gwarancja


Gwarancja nie obejmuje normalnego zuzycia.
Mozesz szukac nowych klockow.
no tak... ale co 10kkm zmieniac klocki??? to siakies badziewne
musialem miec? alebo cos......
Co ile wymienia sie klocki? dobre klocki i badziewne ;-))).


Zalezy od samochodu, stylu jazdy, producenta klockow,
tarcz hamulcowych, zastosowanej mieszanki. Ile mozna
przejechac? Od 300km (Ferodo DS3000) OSow do
nawet 100.000km w przypadku niektorych aut i delikatnej
jazdy. 10-20 tysiecy to nic nienormalnego. Podobnie jak
40 tysiecy. Zwykle przednie klocki zuzywaja sie szybciej niz
tylne, ale sa auta gdzie jest odwrotnie. Nie ma zadnej
sztywnej reguly.

Jacek.





Temat: kolizja, wrak, AC, etc.
masz prawo domagac sie naprawy do 100%  wartosci auta ale to bylo z oc
sprawcy u mnie a jak jest z ac to nie mam pojecia...... jesli nie jest
bardzo pokrzywiony na elementach konstrukcyjnych a tylko naprawy blacharskie
i chcesz nim pomykac dalej to robic a PZU niech buli .....   a jesli chcesz
kaske to idz po wycene do PZMOt  i niech Ci wycenia oni auto tylko powiedz
jaka jest sprawa  i pewnie wartosc naprawy nie przekroczy 70 % wartosci auta
.... poptrzeba zbic tylko 2 tys i wtedy dostaniesz kaske na naprawe jakies
14 tys + auto ... popracuj nad tym :-)    mojego cytrynka na zlomie nawet za
2 tys nikt nie chcial kupic :-( a warty byl 9 tys przed walnieciem i to
raczej marnym .......

Witam,

tydzien temu mialem kolizje z Tir-em, nie ze swojej winy,
ale sprawca "zbiegl" z miejsca wypadku i musze korzystac
z AC. AC mam w PZU (ubezpieczenie pakietowe bez udzialu
wlasnego) - samochod ubezpieczony na 20500 zl.
PZU przyslalo pismo z decyzja o szkodzie calkowitej.
Wyliczyli ze koszt naprawy to 16000. Chca mi oddac wraka i
6500zl (do wymiany: drzwi lewe przednie, drzwi lewe tylne,
tylny zderzak, tylny blotnik, przedni blotnik, reflektor
przedni, kierunkowskaz, lusterko boczne, zderzak przedni,
2 przednie kola, tarcze hamulcowe x2).
W zwiazku z tym pytanie co moge zrobic? czy musze przyjmowac
wraka? z polisy wynika ze musze, ale zupelnie mi sie to nie kalkuluje.
za 6500zl nie zrobie porzadnie naprawy a wraka nie sprzedam pewnie
nawet za 10000). co najlepiej zrobic?

Pozdrawiam.






Temat: OPG u Forda - spor
Czy komus sie udalo wymienic tylne wahacze w ramach OPG?

Mam do 100kkm obecnie 90kkm) gwarancje ale nie chca bo tam jest jakis
kawaleczek gumy co sie rozwulkanizuje za 10zl a samej gumki nie mozna wymienic.
Za to trzeba wymienic wiec taki maly wahaczyk, drugi maly wahaczyk po drugiej
stronie, wiekszy wahacz bo nie mozna malego bez duzego no i drugi wiekszy po
drugiej stronie. I zrobilo sie 1400! Wkurzylem sie bo zaplacilem za takie

elementow, ktore sa wylaczone (lista elementow wylaczonych jest a nie ma na
niej wahaczy tylnych ale sa tarcze hamulcowe - do nich nie mam pretensji). A
ten cholerny (sorry...) serwis ze to czes gumowa zuzywalna. A ja ze to wada
materialowa bo sie nie powinny rozwulkanizowac przed 100kkm. Zastanawialem sie
nad zakupem Mondeo jako nastepnego wozka ale po takich doswaidczeniach
(uwazalem OPG za duzy atut Forda) to mam to w glebokim powazaniu... I ten cham
(sorry) mowi ze jak sie nie zgadzam to moge isc do sadu!

Uklony,

Don PDro





Temat: Samochód kombi cd. ?


Subject: Samochód kombi cd. ?

A czy w samochodach kombi tył, jest wzmocniony (lepsze amortyzatory, resory
albo wzmocniona podłoga) ? Czy to, że jest dłuższy i ma wydzielone miejsce
na bagaż (czy kratka jest potrzebna ?) oznacza, że można do niego więcej
wsadzić ?


Ładowność musisz sprawdzić w instrukcji. U mnie jest to 535 kg czyli nieco
więcej niż w pozostałych odmianach nadwoziowych. Jeśli chodzi o zawieszenie
to ZTCW np. do Focusa można dokupić wzmocnione tylne zawieszenie (do Renault
chyba też).
I ja mam z tyłu tarcze hamulcowe z czego jestem bardzo zadowolony :-)))))

Pozdrówka
Wojtek
GG:1137408
Renault Megane Kombi 1.6 AIR

_________________________________________________________________
Get your FREE download of MSN Explorer at http://explorer.msn.com/intl.asp





Temat: octavia contra marea - pytania do praktykow
[ciach]


stad prosze o wszelkie opinie uzytkownikow tych pojazdow, najlepiej
takich, co uzywali i tego i tego, slyszalem ze w fiacie szybko siada
elektronika i lampki? [ciach]


Witam!

Moj ojciec jezdzi od kilku lat Marea Kombi 1,6 16V. Przebieg okolo 80
tys km. Mowiac w skrocie to moj ojciec narzeka mocno na to auto. Po
pierwsze jest awaryjne. Do tej pory wymienil: wtryskiwacz (przy
przebiegu ok. 30 kkm - oj, bylo drogo!), tarcze hamulcowe (o klockach
nie wspominam - wymiana co 20 kkm), tylni tlumik, wahacze przednie i
zewnetrzny mechanizm zmiany biegow. Moze sie wydawac, ze to nie duzo,
ale w 3 letnim aucie to sporo, a biorac pod uwage koszty napraw, to
mozna sie zastrzelic :-(. Do tego dochodzi kiepskie wykonanie
(spasowanie) elementow deski i tapicerki. Mocno trzeszczy (szczegolnie
zima).

Pozdrawiam Piotr

CC Sporting '96





Temat: Sierra - poradzcie przed kupnem
Witaj Adam,

W Twoim liście datowanym 10 kwietnia 2003 (19:12:55) można przeczytać:

AsKNadchodzi czas kiedy trzeba zmienic leciwego juz malca padalca na cos co
AsKjeszcze przez jakis czas bedzie mozna nazwac samochodem.
AsKPadlo na Forda Sierre 2.0i '90 z przebiegiem na liczniku ~120 kkm, ponoc
AsKw b. dobrym stanie.
AsKJutro jade zobaczyc maszyne i tu prosba do wszystkich poradzcie na co
AsKzwrocic uwage - dawno nie kupowalem samochodu i nie mam wprawy. :)
AsKSzczegolnie mile widziane porady wlascicieli "Scierek".
AsKNapewno przeglad blachy, czy sa jakies miejsca na ktore nalezy
AsKszczegolnie uwazac?
AsKCo z silnikiem poza wyciekami ktore sprzedawca mogl usunac przez umycie?

polecam forum uzytkownikow:
http://users.nethit.pl/forum/forum/speed/

jest tez strona, ale chwilowo nie dziala.....
www.sierra.opalnet.pl

1. Most - czy nie cieknie i nie wyje - rozbujac auto do 90 kmh puscic
na luz i  ....... sluchac, najlepiej zdjac tylna polke
2. Korozja - tylne nadkola, progi
3. Silnik - ma prawo stukac (przy tym przebiegu po odpaleniu) - hydrauliczne popychacze
4. Tarcze hamulcowe - lubia sie wykrzywic, wypaczyc
5. ?

Ja mam dohc z 1990 roku, prawdziwy przebieg 170 kkm, w tym 10 kkm
moje, dla mnie super auto za taka kase

Pozdrowienia,

sierra 2.0 DOHC EFI LPG itd....





Temat: ESCORT - Pytanie


Zamierzam kupic sobie uzywanego FORDA ESCORTA ale slyszalem pewne wersje
mialy jakas wade silnika. Czy to prawda a jesli tak to jakie silniki i
ktory rocznik?


Ma ESCORT-a 1.4i od 12.98 (składak z 90r. z 100tys. na liczniku).
Robię nim ok 20tys. rocznie.
Spalanie ma różne od 6.8l/100 w lecie w trasie do 9l/100 zimą
a nawet 10 l/100 zima na krótkich trasach.
Nie bierze oleju nie muszę nic dolewać.
Awaryjność jest myślę na poziomie ja na 10-latka. Czasami coś czeba wymienić:
dwa łączniki stabilizatora po ok. 90zł, amortyzatory tylne 350zł, tarcze
hamulcowe przednie po ok. 100 zł.

Wojtek





Temat: fiat punto 10cio letni w benzynie? co sądzicie


| jakie są wasze opinie o fiacie punto 94-95rok w 1.1 lub 1.2 benzyna-
| warto kupić, mocno awaryjny???
| dzięki

Co ja sądzę? Że ludzie są ślepi.
Wystarczy spojrzeć na gratce albo na allegro i porównać ceny rocznika
1995
fiatów Punto i Tipo.
Co się okazuje? Że większy o klasę, ocynkowany i ładniejszy Tipo jest
średnio tańszy o 1000 zł od maluszka Punciaka.


Podpisuję się pod tym obiema rękami :)
Jeżeli zależy Ci na oszczędności i wygodnym jeżdżeniu to kup Tipo'95r
1.4IE
+ LPG (1.4S jest wyraźnie mocniejszy ale za to też pali w dużym mieście
z litr LPG więcej).

Prawidłowo eksploatowany bez remontu osiąga spokojnie przebiegi
250kkm (po drodze wymienia się tylko uszczelki + simmering wałka
rozrządu = standard).
Części są śmiesznie tanie - tarcza hamulcowa 35zł, klocki h. 30-50zł,
sprzęgło kompletne - 200zł ...
Co 2-3 lata wymieniasz też któryś wachacz z przodu - 110zł/sztuka,
w tylnich wachaczach raz na życie auta wymieniasz komplet tuleja
+ łożysko stożkowe+uszczelniacz  - komplet 60 zł.

Po zakupie od razu wylej z silnika mazidło jakim jest zalany i wlej
półsyntetyk
Valvoline Maxlife 10W-40, do skrzyni wlewasz jednorazowo przekładniowy
Mobil
Mobilube 80W i śmigasz :)

pozdro

PeJot

Fiat Tipo 1.4'95r LPG





Temat: BEZWYPADKOW HONDA CR-V NA SPRZEDAŻ
1997/06 produkcja a w europie 1997/08
Auto wyprodukowane w Japonii.
162000 km
1 para zimówek
1 para all season
klimatyzacja
EL x 2
ES x 4
szyber
Automat
wspomaganie
1 właściciel
niepalący
welurowa tapierka
lakier metalik-perlisty/granat/
garażowana
oczywiście bezwypadkowa
2 x immobilajzer
alarm
radio+cd/kieszeń/
stolik turystyczny
oryginalne tarcze hamulcowe
wymienione w trakcie eksploatacji
-łączniki stabilizatorów - 4 sztuki
-świece
-element stalowo-gumowy w tylnich wahaczach
-klocki ham.
-pasek rozrządu
-olej w silniku i skrzyni, płyn ham. i chłodniczy
zerowe spalanie oleju
10300EU
tel: 605 099102




Temat: Sprzedam Astra 1.6 + GAZ + Klima + ABS + Webasto...
- 2 x poduszka powietrzna
- ABS
- Auto alarm - Blokada skrzyni biegów - Centralny zamek - Instalacja gazowa
(butla w kole zapasowym)
- Klimatyzacja + lodówka
- Komputer pokładowy
- Nie symetrycznie dzielona tylna kanapa (z "dziura" na narty)
- Nowy akumulator
- Nowy komplet opon
- Radio blaupunkt-a ("oplowskie")
- Seryjnie obniżony
- Silnik 1.6 8V
- Szyberdach (elektrycznie otwierany/zamykany)
- Światla przeciwmgielne
- Regulowana wysokość pasów przednich i tylnich
- Webasto (ogrzewanie postojowe) (z możliwością zaprogramowania - koniec z
uruchamianiem zimnego silnika i czekaniem na nagrzanie kabiny!)
- Wentylowane tarcze hamulcowe
- Wspomaganie kierownicy
- Pierwsza rejestracja 1996-11-21
- Stan licznika (ok.) 159kkm (wyłącznie na trasach)
- Zadbany

Zdjęcia można znaleźć pod adresem:

http://www.komprin.pl/opel/

Auto można zobaczyć w Wodzisławi Śląskim, Jastrzębiu, Cieszynie -Śląsk ;-)
<- (po wcześniejszym umówieniu się).





Temat: Posiadacze Renault Trafic
Witam Serdecznie

Jestem posiadaczem Renault Trafic i chcialbym siepodzielic refleksjami
zwiazanymi z tym samochodem
Samochod ma niecale 2 lata (oczywiscie jest po gwarancji) i przy
przebiegu 70 000 km padla skrzynia biegow. Niecale 1000 km pozniej padla
turbosprezarka. Nie wymieniam oczywiscie wad konstrukcyjnych typu
wypadajaca zaslepka drozka skrzyni biegow, tarcze hamulcowe ktore byly
wymieniane juz przy 40 000 przebiegu zaparowane non stop tylne swiatla i
takie tam drobnostki :) Koszt skrzyni regenerowanej wraz z wymiana to
8000, a jezeli chodzi o regenerowana turbosprezarke to koszt okolo 5000.
  Ludzie przeciez to jest nowy samochod ktory byl kupowany z mysla o
zrobieniu kolo conajmniej 600 000 km. Znma z wlasnego podworka 3 osoby
ktore posiadaja tego Vana 2001 roku i mialy podobne problemy (ze
skrzynia biegow z walkiem rozrzadu ze wspomaganiem kierownicy).
Jest stronka internetowa   ktorej sa opisane wady tego samochodu przez jednego z uzytkowniokow.
Reno widocznie troche boi sie o swoja reputacje i wytoczylo proces
sadowy tej osobie za umieszczenie tego typu witryny(pomozmy temu
czlowiekowi zwalczyc zlo - reno)
Prosze szanownych uzytkownikow Renault Trafica o podzielenie sie swoimi
uwagami i spostrzezeniami na temat tego samochodu na lamach grupy oraz
na stronce tej osoby.

Pozdrawiam Serdecznie i licze na Was
Sebastian





Temat: mazda mx-3 dziwne wibracje


| : Przy predkości powyżej 150km/h odczuwalne są wibraje samochodu (tak
| : jak by koła jajowate były). Mechanik oglądał ogłądał i nie znalazł
| : przyczyny bo wszytko jest jak powino być. Nie macie koncepji gdzie
| : szukać przyczyny?

| Sprawdź wyważenie kół
No właśnie o to chodzi, że są wyważone, tarcze hamulcowe proste (nowe, bo
ostanio przecholowałem z przeciąganiem zmiany klocków), zbieżnośc ok,
zawieszenie także sprawdzone, łożyska wyglądają na nowe. Zaczynam się
zastanawiać czy jakaś ośka nie jest krzywa i do pewnej prędkości jest to
nieodczuwalne...


Opona jest krzywa, ale do pewnej predkosci jest to nieodczuwalne.
Ewentualnie felga jest krzywa.

Najpierw zakrec kolami na lewarku - zobacz ktore bija.
Czy odczuwasz wibracje na kierownicy ? Jesli tak - to przednia,
jesli nie - tylnia.
Zamieniajac kolo przod/tyl i ewentualnie zapas mozesz wyczaic ktore
to, choc uprzedzam ze bic potrafi kilka.

J.





Temat: Zlot Programistów Delphi 2007
Powstał Michał Zaborowski, łzy lejąc obfite i gęstym przerywane jękiem
słowa rzecze:


  Nie wiem, czy śmierć pod TIRem to dobra reklama... Chociaż...


/ciach/

Dziękuję za porównanie! ;P

Co do szerszych perspektyw - jazda w lutym ze Szczecina do Krakowa wiązałaby
się zapewne z odchorowaniem tego [posiadam brak wdrożenia do
długodystansowej jazdy zimą] i choćby ze względu na to byłaby głupia, ale
sam jeżdżę praktycznie wszędzie o każdej porze roku [do pewnych odległości,
dajmy na to, średnio do 15 km] i znam paru ludzi, którzy też tak postępują -
i da się. Kiedyś zawzięcie tłumaczyłem tą moją metodologię każdemu, kto
kręcił na to głową - dziś już nie całkiem mi się chce.. Swoje wiem, że tak
powiem :-)


  Z tematów rowerowych - ja swojego Scotta za 300 PLN kupiłem.
Dokładam co i raz coś, ale to bardziej z mojego widzimisię niż
z konkretnych powodów ;) Choć nie powiem przyszło mi zmienić
hamulce na V-Break-owe, bo to co mam nie wytrzymało ;)


Hm, za 300 zł przymierzałem się do kompletu korby + przednie i tylne tarcze
zębate + łańcuch, bo mają ostatecznie dość. 300 PLN za cały rower? Nie
wytrzymałby mnie długo, niestety...





Temat: Punto II 1.2 8v 3D Active


no i pękło 20 kkm (10 miesięcy)
przegląd 530 PLNów, ale zalałem Mobilem (i tak drogo).
usterki:
- zaślepka zamka prawego przestała "zaślepiać" :) - usunięte w ramach
gwarancji
- poszła linka prędkościomierza (ok 15 kkm). był cyrk, bo stało się to w
trasie i wspomaganie uznając, że samochód porusza się z V=0 zaczęło
działać z
maksymalną siłą :)

więcej grzechów nie pamiętam.
ogólnie jest ok. ciekawe, co będzie dalej...


spoko ... to jest nic. moj punto-uaz po 18kkm mial:

-wymieniona kolumne kierownicy
-wymieniona pompe sprzegla
-wymienione tylne amorki
-podpalone tarcze hamulcowe

dobrze, ze z silnikiem sie nic nie dzialo ... aha, klapa od schowka tez sie
nie otwierala na nierownosciach :)





Temat: zmiana tarczowe - bebnowe
Witam,
grzeja mi sie tarcze w tylnich kolach w moim scorpio'86. Juz nie wiem w
czym szukac problemu...
...wiec postanowilem zmienic hamulce tarczowe w bebnowe.

Czy ktos moze ma jakies doswiadczenia w tej kwesti ? Z jakiego samochodu
mogłyby pasować?

Za wszelkie rady bede wdzięczny :)

Paweł





Temat: Hamulce - spada skutecznosc
Od dluzszego czasu dziwnie zachowuja mi sie hamulce.
Przy ostrym hamowaniu (na granicy blokowania kol).
Wszysko jest ok, ale jak na chwile odpuszcze i jeszcze raz depne (hamowanie
pulsacyjne)
za drugim i kolejnym razem spada gwaltownie skutecznosc hamowania, i nie ma
nurkowania przodu, tak jakby przod nie bral.
Przy mocym nacisnieciu blokuja sie tylko tylne kola i tez nurkowania nie ma.
Po kilku minutach jazdy wszystko wraca do normy i zabawa zaczyna sie od
poczatku.

Plyn w zibiorniczku w normie nie ubywa.

Od dluzszego czasu przymierzam sie do wymiany tarcz i klockow (na nich
okladziny jest jeszcze sporo) na przednich kolach, bo tarcze sa juz lekko
wyjechane.
Kolejna rzecz to pedal hamulca bardzo nisko bierze, wiem ze zwiazane jest to
z wytartymi elemantami ciernymi, dlatego przymierzam sie do wymiany tarcz i
klockow.
Z tylu szczeki sa w porzo, 15 kkm temu wymieniane a nie jezdze zbyt ostro
: )

Zastanawia mnie jedna rzecz czy objawy spadku skutecznosci hamowania po
drugim i kolejnym wcisnieciu hamulca moga byc tyumaczone zuzytymi elemantami
ciernymi?
Czy szwankuje serwomechanizm?

Pozdrawiam